Jazyková dynamika současné publicistiky

Jazyková dynamika současné publicistiky
Autor: Bohumila Junková
Kód: | 9788074200076 |
Dostupnost: | skladem |
Jazyková dynamika současné publicistiky
V jazyku psané české publicistiky došlo v posledních dvaceti letech k významnému vývoji, který je reakcí na politické, ekonomické a společenské změny. Především v textech analytické publicistiky se uplatňuje mnoho jazykových inovací, jejichž úkolem je podporovat persvazivní funkci publicistických textů, zaujmout čtenáře a zvýšit prodej novin.
Jazykový materiál byl excerpován v letech 1990 – 2009 z českých deníků Mladá fronta DNES, Právo, Lidové noviny, Hospodářské noviny, z dnes již zaniklého Svobodného slova a také z Blesku a Aha. Cílem této monografie bylo nejen shromážděný materiál utřídit, nýbrž i naznačit možnosti zpracování souboru jazykových inovací sledovaných v průběhu delšího období.
POZNÁMKA:
Kniha Jazyková dynamika současné publicistiky je třetím svazkem z edice Jazykověda, ve které ještě vyšly:
K jazyku českého baroka. Hláskosloví, pravopis a tisk, označování kvantity
Vývoj českého barokního souvětí souřadného
Jazyková dynamika současné publicistiky
Slovesné baroko ve středoevropském prostoru
V nuznej slávě, v slavnej nouzi. Svět Ondřeje Jakuba Františka de Waldta
Edice: | Jazykověda |
Rok vydání: | 2010 |
Počet stran: | 240 |
Rozměr: | 138x200 mm |
Vazba: | brožovaná |
EAN: | 9788074200076 |
ISBN: | 978-80-7420-007-6 |
Související zboží

Slovesné baroko ve středoevropském prostoru
Autor: Marie Janečková, Jarmila Alexová, Věra Pospíšilová

V nuznej slávě, v slavnej nouzi. Svět Ondřeje Jakuba Františka de Waldta
Autor: Marie Janečková, Jarmila Alexová, Věra Pospíšilová